B 2014

Identifying Corporate Performance Factors Based on Feature Selection in Statistical Pattern Recognition: METHODS, APPLICATION, INTERPRETATION

PUDIL, Pavel, Ladislav BLAŽEK, Ondřej ČÁSTEK, Petr SOMOL, Jana POKORNÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Identifying Corporate Performance Factors Based on Feature Selection in Statistical Pattern Recognition: METHODS, APPLICATION, INTERPRETATION

Autoři

PUDIL, Pavel, Ladislav BLAŽEK, Ondřej ČÁSTEK, Petr SOMOL, Jana POKORNÁ a Maria KRÁLOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 170 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

ISBN

978-80-210-7557-3

DOI

10.5817/CZ.MUNI.M210-7557-2014

Štítky

Změněno: 8. 4. 2020 09:30, PhDr. Lea Novotná

Anotace

V originále

With many publications dealing with the issue, finding factors of competitiveness of companies is a very topical and interesting subject in terms of both theory and practice. However, these works do not present a uniform way of thinking as they vary in their approach to the issue, terminology used, applications of the methods, justification of solutions, and even credibility of the results achieved and their interpretation. This raises such questions as (1) how to express corporate competitiveness, (2) how to measure the effect of potential factors of competitiveness in a multidimensional space under the conditions typical for business research, and finally, (3) what are the factors of competitiveness and how can we interpret their effects? This publication presents the results of the research focusing precisely on this area.

Česky

Problematika zjišťování faktorů konkurenceschopnosti podniků představuje velmi aktuální a zajímavé téma z hlediska praxe i teorie. Četné práce, které na toto téma vznikají, však nepředstavují jednotný způsob myšlení, liší se svým přístupem, používanou terminologií, aplikovanými metodami, argumentací, a dokonce i věrohodností získaných poznatků a jejich interpretace. Popsaná situace vyvolává otázky typu (1) jak vyjádřit konkurenceschopnost firem, (2) jak měřit dopad potenciálních faktorů konkurenceschopnosti ve vícerozměrném prostoru za podmínek typických pro výzkum a konečně (3) jaké jsou faktory konkurenceschopnosti a jak můžeme interpretovat jejich účinky. Tato publikace prezentuje výsledky dvouletého výzkumu, který se zaměřoval právě na tuto oblast.