B 2014

Rodičovské dráhy. Dvacet let vývoje české porodnosti v sociologické perspektivě

FUČÍK, Petr a Beatrice Elena CHROMKOVÁ MANEA

Základní údaje

Originální název

Rodičovské dráhy. Dvacet let vývoje české porodnosti v sociologické perspektivě

Název anglicky

Parenting pathways. Twenty years of Czech birth rate development in sociological perspective

Vydání

1. vyd. Brno, 187 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-6551-2
Změněno: 7. 5. 2015 11:17, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Kolektiv autorů z Masarykovy univerzity zpracoval komplexní sociologickou zprávu o přístupu dnešních Češek a Čechů k rodičovství. Jak se u nás v posledních dekádách změnila úroveň plodnosti? Je skutečně tak nízká, že povede k závažným důsledkům? Jak se mění její načasování a kontext? Jak se vyvíjejí odlišnosti v chování jednotlivých vzdělanostních skupin a existují v této sféře chování regionální rozdíly? Při hledání odpovědí na tyto otázky čerpali autoři převážně z ojedinělého datového zdroje, jímž je databáze narozených mezi lety 1993–2012. Longitudinální data v daném rozsahu (vyčerpávající soubor) nebyla dosud analyzována, a jejich interpretace tak skýtá nové perspektivy.

Anglicky

The team of authors from the Masaryk University presents a comprehensive sociological report on the stand of today’s Czech men and women on parenthood. How has the fertility rate changed in recent decades in our country? Is it really low enough to bring serious consequences? How does the timing and context change? How do the differences in behaviour of various groups evolve based on their levels of education and are there regional differences? Seeking the answers, the authors worked on a unique data source – a database of all children born between 1993 and 2012. This sort of rare and exhaustive longitudinal data have not yet been analysed so the interpretation offers a completely new perspective.