J 2014

K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY

Název anglicky

The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079125

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

teaching history; historian film; sequence analysis of feature film;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 17:55, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou analýzy sekvencí hraného filmu v dějepisné výuce. Vychází přitom z časové dotace, kterou disponuje dějepisná edukace v českých školách, věkových zvláštností žáka druhého stupně základní školy a důsledků, které tyto skutečnosti pro analytické postupy přinášejí. Stěžejní pasáže jsou věnovány aplikaci a implementaci vybraných požadavků mediální výchovy prostřednictvím hraného filmu.

Anglicky

The text deals with the analysis of sequences of feature film within history teaching. It is based on the number of hours which school history has in Czech schools, age peculiarities of upper primary school pupil and the results that these facts bring to analytical procedures. The key passages are devoted to the application and implementation of selected requirements of media education in teaching via a feature film.