Detailed Information on Publication Record
2014
K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY
ŠTĚPÁNEK, KamilBasic information
Original name
K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY
Name (in English)
The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history
Authors
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1211-6068
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60101 History
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00079125
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
teaching history; historian film; sequence analysis of feature film;
Tags
Reviewed
Změněno: 18/2/2015 17:55, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou analýzy sekvencí hraného filmu v dějepisné výuce. Vychází přitom z časové dotace, kterou disponuje dějepisná edukace v českých školách, věkových zvláštností žáka druhého stupně základní školy a důsledků, které tyto skutečnosti pro analytické postupy přinášejí. Stěžejní pasáže jsou věnovány aplikaci a implementaci vybraných požadavků mediální výchovy prostřednictvím hraného filmu.
In English
The text deals with the analysis of sequences of feature film within history teaching. It is based on the number of hours which school history has in Czech schools, age peculiarities of upper primary school pupil and the results that these facts bring to analytical procedures. The key passages are devoted to the application and implementation of selected requirements of media education in teaching via a feature film.