k 2014

A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates

CHOVANCOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

A Law Unto Itself: Course Design for Legal English Undergradutates

Název česky

Zákon sám o sobě: Tvorba kurzů právní angličtiny pro studenty práva

Autoři

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

48th International IATEFL Conference in Harrogate, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/14:00079140

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

tvorba sylabů; tvorba materiálů; právní angličtina; ESP

Klíčová slova anglicky

syllabus desing; materials design; legal English; ESP

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 3. 2015 14:29, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

While it is customary for ESP courses to be based on the analysis of the students’ future needs, course design can be made even more effective by surveying the experience of recent graduates.A group of recent graduates from the Faculty of Law who entered the legal world of work within the past five years were approached and interviewed about their use of legal English in the workplace. Their comments about legal language and skills they listed as most relevant in their context included working with written texts (judgments, case law, contracts), drafting of contracts and correspondence, translating and cooperation with professional translators and speaking skills. The presentation documents some changes in a legal English syllabus and shares materials and activities developed on the basis of such a ‘transferred’ needs analysis survey.

Česky

Tento příspěvek se zabývá konceptem tzv. "transferred needs analysis", tj. analýzy potřeb na základě dotazníkového šetření u absolventů jazykových kurzů, kteří jsou již na základě svých profesních zkušeností schopni adekvátně posoudit přínosnost učebních materiálů. Poskytnuté komentáře o použití jazyka v právnické praxi a o nezbytných jazykových dovednostech zahrnovaly například práci s psaným textem (rozsudky, judikáty, smlouvy), sestavování smluv a korespondence, překlady a spolupráce s profesionálními překladateli a mluvní dovednosti. Tyto byly poté použity při přípravě sylabů inovovaných kurzů.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU
Název: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání