POVOLNÁ, Renata. Exploring academic writing skills of Czech university students. In ELF7, The 7th International Conference of English as a Lingua Franca. Pedagogical and Interdisciplinary Perspectives. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Exploring academic writing skills of Czech university students
Název česky Zkoumání dovedností akademického psaní českých univerzitních studentů
Autoři POVOLNÁ, Renata.
Vydání ELF7, The 7th International Conference of English as a Lingua Franca. Pedagogical and Interdisciplinary Perspectives. 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky angličtina jako lingua franca, akademická komunikace, výuka dovednosti akademického psaní, kurzy akademického psaní, akademické texty
Klíčová slova anglicky English as a lingua franca, academic communication, the teaching of academic writing skills, academic writing courses, academic texts
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Změněno: 20. 2. 2015 16:19.
Anotace
The conference presentation reports on the results of a survey into the academic writing skills of students of English at the Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The aim is twofold: 1. to present data on students’ previous experience and knowledge of writing in English, their current writing and academic writing skills, their needs and prospective goals in their further university studies; and 2. to reflect the results in the (re)designing of courses on academic writing skills at a university. The data show that the teaching of academic writing skills at a university should not be limited exclusively to academic writing courses but should be incorporated into various other university courses, so that exposure to expert academic texts written in English together with tuition provided by teachers result in the development and improvement of the students’ own academic texts.
VytisknoutZobrazeno: 10. 8. 2024 01:07