B 2014

Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení

PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BAZALOVÁ, Lenka DŽAMBIKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení

Název česky

Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením se zaměřením na mentální postižení

Název anglicky

From Education to Social Inclusion of People with Health Disabilities with Focus on Intellectual Disabilities

Autoři

PIPEKOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Česká republika, domácí), Barbora BAZALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka DŽAMBIKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Hana OŠLEJŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí), Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Evžen ŘEHULKA (203 Česká republika, domácí), Ivo ŠLAPÁK (203 Česká republika, domácí) a Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 322 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079157

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7581-8

Klíčová slova česky

edukace; sociální inkluze; zdravotní postižení; lidská práva; interdisciplinární spolupráce; klinický obraz nemoci; sluchové postižení; profesní příprava; speciální vzdělávací potřeby; pracovní uplatnění; zákon o sociálních službách; standardy kvality sociálních služeb; bydlení a volný čas

Klíčová slova anglicky

education; social inclusion; disability; human rights; interdisciplinary cooperation; clinical picture of the disease; hearing disability; professional training; special education needs; career; social service law; standards of social services; living

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 11:49, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Publikace se zaměřuje na problematiku sociální inkluze osob se zdravotním postižením, a to zejména osob s mentálním postižením. Zvolené téma sociální inkluze a problematiky participace osob s postižením ve společnosti je provázaný se současným procesem školské inkluze, který by měl přerůst v tolik očekávanou sociální inkluzi osob se zdravotním postižením, a to jejich běžným zapojením do obvyklých činností dospělých osob, tedy možnosti pracovního uplatnění, nároku na samostatné bydlení s podporou, rozvíjení partnerských vztahů, založení rodiny a smysluplného využívání volného času. Jednotlivá témata jsou doplňována výzkumnými projekty a případovými studiemi.

Anglicky

The main focus of this publication in problem of social inclusion of people with health disabilties, especially people with mental disability. The topic of social inclusion and problems with participation of handicapped people in society is linked with current process of school inclusion, which should grow in to so expected social inclusion of handicapped people, especially in their every day and common activities as the adults and their occupational use, claim for independent living with support, development of partnership, family and meaningful free time. Individual topics are completed by researches and by case studies.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty