C 2014

Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?

BARNA KRAWCZYK, Katarzyna Alicja

Základní údaje

Originální název

Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?

Název anglicky

How to effectively motivate (Czech and Slovak) students of Polish Studies to learn the Polish language?

Autoři

BARNA KRAWCZYK, Katarzyna Alicja (616 Polsko, garant, domácí)

Vydání

Praha, Česká polonistická studia: tradice a současnost (filologie – historie – politologie – právo), od s. 88-96, 9 s. Opera Instituti Historici Pragae, Series A - Monographia, Volumen 56, 2014

Nakladatel

Historický ústav AV ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00079164

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7286-245-0

Klíčová slova česky

motivování studentů; přístup; motivace

Klíčová slova anglicky

motivation; attitude; adult education; students of Polish Studies; Polish as a foreign language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2016 15:29, Mgr. Katarzyna Alicja Barna Krawczyk, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek si neklade za cíl najít korelaci v otázce národnosti a motivace. Jeho smyslem je poukázat na problémy svázané s motivací dospělých, ale také upozornit na otázky národnostního původu, které mohou mít nepřímý vliv na samotnou motivaci, protože ovlivňují postoj studentů k jazyku.

Anglicky

Motivation is a term which plays a crucial role in learning. It refers to a process that elicits, controls, and sustains certain behaviours. The author presents processes of teaching Polish as a foreign language in the academic environment of Czech and Slovak students of Polish Studies, describing their motivation (sometimes false), expectations and some difficulties that might appear during the teaching process. The author emphasises that adult education can be driven by certain level of motivation caused by the teacher (using certain techniques), not forgetting the crucial role of student self-motivation.