2014
Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?
BARNA KRAWCZYK, Katarzyna AlicjaZákladní údaje
Originální název
Jak účinně motivovat (české a slovenské) studenty polonistiky k učení se polskému jazyku?
Název anglicky
How to effectively motivate (Czech and Slovak) students of Polish Studies to learn the Polish language?
Autoři
BARNA KRAWCZYK, Katarzyna Alicja (616 Polsko, garant, domácí)
Vydání
Praha, Česká polonistická studia: tradice a současnost (filologie – historie – politologie – právo), od s. 88-96, 9 s. Opera Instituti Historici Pragae, Series A - Monographia, Volumen 56, 2014
Nakladatel
Historický ústav AV ČR
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00079164
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7286-245-0
Klíčová slova česky
motivování studentů; přístup; motivace
Klíčová slova anglicky
motivation; attitude; adult education; students of Polish Studies; Polish as a foreign language
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 1. 2016 15:29, Mgr. Katarzyna Alicja Barna Krawczyk, Ph.D.
V originále
Článek si neklade za cíl najít korelaci v otázce národnosti a motivace. Jeho smyslem je poukázat na problémy svázané s motivací dospělých, ale také upozornit na otázky národnostního původu, které mohou mít nepřímý vliv na samotnou motivaci, protože ovlivňují postoj studentů k jazyku.
Anglicky
Motivation is a term which plays a crucial role in learning. It refers to a process that elicits, controls, and sustains certain behaviours. The author presents processes of teaching Polish as a foreign language in the academic environment of Czech and Slovak students of Polish Studies, describing their motivation (sometimes false), expectations and some difficulties that might appear during the teaching process. The author emphasises that adult education can be driven by certain level of motivation caused by the teacher (using certain techniques), not forgetting the crucial role of student self-motivation.