u 2015

Analytická zpráva z šetření TALIS 2013

KAŠPAROVÁ, Vendula, Anna HOLEČKOVÁ, Jan HUČÍN, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR et. al.

Základní údaje

Originální název

Analytická zpráva z šetření TALIS 2013

Název česky

Analytická zpráva z šetření TALIS 2013

Název anglicky

Analytic report from the TALIS 2013 survey

Autoři

KAŠPAROVÁ, Vendula, Anna HOLEČKOVÁ, Jan HUČÍN, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR, Michaela PÍŠOVÁ, Eva POTUŽNÍKOVÁ, Petr SOUKUP a Martina ŠEVCŮ

Vydání

Praha, 79 s. 2015

Nakladatel

Česká školní inspekce

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta
Změněno: 28. 2. 2015 15:28, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Anotace

V originále

Mezinárodní šetření o vyučování a učení TALIS 2013 se zaměřovalo na zmapování školního prostředí, v němž probíhá vyučování, a podmínek, ve kterých učitelé pracují. Šetření se zúčastnilo 34 zemí a regionů, z nichž 24 je členem OECD. Ve všech zemích byli dotazováni učitelé vyučující na úrovni ISCED 2 a ředitelé škol, ve kterých tito učitelé působí. Výzkumný soubor v České republice zahrnoval reprezentativní vzorek 220 ředitelů a 3 219 učitelů působících na 2. stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií. Cílem této analytické publikace je navázat na informace a zjištění, které jsou uvedeny v Národní zprávě šetření TALIS 2013, a blíže je rozvést.

Anglicky

TALIS (Teaching and Learning International Survey) concentrated on mapping the teaching envirionment and schools and various conditions of instruction. 34 countries and regions participated in the survey, out of which 24 are members of the OECD. ISCED 2 teachers and school directors were questioned. In the Czech Republic, the sample consisted of 220 school directors and 3 219 teachers in lower-secondary schools. This analytic publication builds on the eariler "national report" and further develop the findings of TALIS 2013.