2015
Emoční inteligence dětí do 3 let
PROCHÁZKOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
Emoční inteligence dětí do 3 let
Autoři
Vydání
2015
Další údaje
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
emočí inteligence, děti do 3 let, batolata
Změněno: 31. 3. 2016 14:40, Dana Nesnídalová
Anotace
V originále
Převratný výzkum z konce 90. let prokázal, že emoční inteligence (EQ) je pro úspěšnost a spokojenost jedince důležitější než jeho IQ. EQ narozdíl od IQ je z převážné většiny ovlivněna prostředím a zejména výchovou. Děti s vysokým EQ jsou více soucitní s ostatními, snadněji navazují přátelství, lépe spolupracují, jsou velkorysí a méně agresivní, lépe jim to jde ve škole, méně často se u nich vyskytuje strach a deprese, jsou schopné si vytvořit hluboké a dlouhotrvající vztahy během života. Dozvíte se více o emocích, emoční inteligenci, kdy, jak a proč jí rozvíjet, dozvíte se o typech vrozeného charakteru pozorovatelného již v prvních měsících života, co je důležité při tvorbě bezpečné vazby s miminkem, a jak řešit problémové situace. Obsah je zaměřen na rozvoj dětí od narození do 3 let. Seminář je veden interaktivní a zábavnou formou, ve které nechybí ani diskuze a praktické příklady jak uvést teorii do běžných životních situací s miminkem a batolátkem. Témata: emoční inteligence, emoce, vztek a vzdor, chválit a trestat, pravidla, řád a důslednost ve výchově, síla mluveného slova.