2014
Inclusive teaching for all
DOHNALOVÁ, ŠárkaZákladní údaje
Originální název
Inclusive teaching for all
Název česky
Inkluzivní vzdělávání pro všechny
Název anglicky
Inclusive teaching for all
Autoři
Vydání
konference NIDV Zlín: Motivační setkání vyučujících cizích jazyků – angličtina – XV. ročník, 2014
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
dyslektický žák, multisensoriální přístup, inkluze, první stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky
dyslexic learner, multisensory approach, inclusion, primary level
Změněno: 9. 3. 2015 12:04, Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
V originále
Seminar with practical samples of multisensorial approach that is suitable for dyslexic pupils or "linguistically not talented" pupils and for their successful inclusion into a standard primary foreign language classroom. We will be working with materials for third and fourth grade of primary level in such a way that we will use language skills in meaningful activities and we will also use learning through senses in such a way that the target skills will be available for practical use in everyday situations.
Česky
Seminář s praktickými ukázkami multisensoriálního přístupu vhodného pro dyslektické či jinak "jazykově netalentované" žáky a jejich úspěšnou inkluzi v rámci normální třídy na prvním stupni ZŠ. Práce s materiály pro třetí a čtvrtou třídu ZŠ se zapojováním různých jazykových dovedností ve smysluplných aktivitách propojujích zároveň i užívání různých smyslů tak, aby byly cílové dovednosti použitelné v každodenním životě.
Anglicky
Seminar with practical samples of multisensorial approach that is suitable for dyslexic pupils or "linguistically not talented" pupils and for their successful inclusion into a standard primary foreign language classroom. We will be working with materials for third and fourth grade of primary level in such a way that we will use language skills in meaningful activities and we will also use learning through senses in such a way that the target skills will be available for practical use in everyday situations.