KUČERA, Martin, Jiří HRBÁČEK and Jiří STRACH. APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT. In Szakal, A. 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013). NEW YORK: IEEE, 2013, p. 243-245. ISBN 978-1-4799-2162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name APPLICATION OF FLASH ANIMATIONS IN THE INTERACTIVE WHITEBOARD ENVIRONMENT
Name in Czech VYUŽITÍ FLASH ANIMACÍ V PROSTŘEDÍ INTERAKTIVNÍCH TABULÍ
Authors KUČERA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HRBÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří STRACH (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition NEW YORK, 2013 11TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2013), p. 243-245, 3 pp. 2013.
Publisher IEEE
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00079198
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-4799-2162-1
UT WoS 000333339200042
Keywords (in Czech) flash animace; interaktivní tabule
Keywords in English flash animations; interactive whiteboard
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 8/3/2019 12:56.
Abstract
In the context of web technologies, Flash has always aroused contradictory emotions. While some promotes this technology, others condemn it completely. However, Flash may not be used only to create advertising banners, games or video streaming. Flash is perfectly suited for educational purposes thanks to its advantages such as easy creation, user friendly environment with elements of interactivity and its own intelligence, or achieving great clarity by animating effects. These extra benefits can be enhanced in an interactive whiteboard environment, in connection with 3D graphics or external real systems. The paper presents some results of the research conducted by the Department of Technical Education and Information Science, Faculty of Education, Masaryk University in recent years.
Abstract (in Czech)
V souvislosti s web technologiemi vzbuzuje Flash odedávna rozporuplné emoce. Zatímco někteří tuto technologii propagují, jiní ji zcela zatracují. Flash ovšem nemusí sloužit pouze k vytváření reklamních banerů, her nebo streamování videa. Díky svým přednostem jako například snadné vytvoření uživatelsky přívětivého prostředí s prvky interaktivity a vlastní inteligence či dosažení velké názornosti animováním jevů je Flash přímo předurčen k výukovým účelům. Tyto přednosti navíc mohou být umocněny v prostředí interaktivní tabule, ve spojení s 3D grafikou či externími reálnými systémy. Příspěvek prezentuje některé výsledky výzkumných šetření prováděných katedrou technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU v posledních letech.
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:37