2014
Inclusion in Education for Students with Special Educational Needs from the Perspective of Research
BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ a Martin VRUBELZákladní údaje
Originální název
Inclusion in Education for Students with Special Educational Needs from the Perspective of Research
Název česky
Inkluze ve vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu výzkumu
Autoři
Vydání
1st Edition. Brno, 161 s. 2014
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-7152-0
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; inkluzivní vyučování; inkluzivní didaktika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; se zrakovým postižením; rodiče; učitel; základní škola; speciálně pedagogické centrum; individuální vzdělávací plán
Klíčová slova anglicky
inclusive education; inclusive teaching; inclusive didactics; students with special educational needs; with visual impairment; parents; teachers; elementary schools; special education centers; individual education plans
Štítky
Změněno: 7. 4. 2015 12:31, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
The book presents a part of the research study financially supported by the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 “Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation”and Institutional Development Plan of PdF MU.The main research sectors are regular elementary schools implementing inclusive education, in which also pupils with special educational needsare educated in heterogeneous groups. Our focus is set on students and their teachers and also parents. The entire text is interspersed by surveys presenting analyzes and new findings in the context of inclusive education in comparison with foreign approaches. The last chapter presentsa research project focused on the comparison of the attitudes of school management towards the facilitators of inclusive education forpupils with visual impairment.
Česky
V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního plánu rozvoje PdF MU. Hlavním výzkumným prostředím jsou běžné základní školy realizující inkluzivní vyučování, ve kterém se v heterogenních skupinách vzdělávají i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Náš pohled je zaměřen jak na žáky, tak jejich učitele a rodiče. Celý text je proložen výzkumnými šetřeními podávajícími analýzy a nová zjištění v kontextu inkluzivního vzdělávání ve srovnání se zahraničními přístupy. V poslední kapitole je prezentovaný výzkumný projekt zaměřený na komparaci postojů managementu škol k facilitátorům inkluzivního vzdělávání žáků se zrakovým postižením.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|