B 2014

Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending into Young Adulthood

VÍTKOVÁ, Marie a Petr KOPEČNÝ

Základní údaje

Originální název

Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending into Young Adulthood

Název česky

Strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením s přesahem do mladé dospělosti

Autoři

Vydání

1st Edition. Brno, 192 s. 2014

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-7194-0

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání, sociální inkluze, žák se zdravotním postižením, s těžkým postižením, s mozkovou obrnou, s epilepsií, s narušenou komunikační schopností, mladá dospělost, základní škola speciální, domov pro osoby se zdravotním postižením

Klíčová slova anglicky

inclusive education, social inclusion, pupils with disabilities, with severe disabilities, with cerebral palsy, with epilepsy, with communication disorders, young adulthood, special schools, social care institutions for people with disabilities

Štítky

Změněno: 3. 3. 2015 16:04, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

The book presents a part of the research study financially supported by the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation and Institutional Development Plan of PdF MU. Successful inclusion is related to the quality of life of people, equality in education, and humanization in schools. The main research sectors are special schools for pupils with severe disabilities. The book is based on the comparison of approaches to inclusion within the educational policies of Germany and the Czech Republic. The last chapter presents a research project focused on the analysis of approaches to the development of communication skills of young adults with severe disabilities.

Česky

V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního plánu rozvoje PdF MU. Úspěšná inkluze souvisí s kvalitou života lidí, rovností ve vzdělávání, humanizací ve škole. Hlavním výzkumným prostředím jsou základní školy speciální, určené pro žáky s těžkým postižením. V publikaci je použita komparace přístupů k inkluzi v rámci vzdělávací politiky Německa a České republiky. V poslední kapitole je prezentovaný výzkumný projekt zaměřený na analýzu přístupů k rozvoji komunikačních dovedností mladých dospělých osob s těžkým zdravotním postižením.