J 2014

Textkompetenz in mehreren Sprachen. Forschungsergebnisse und weiterführende Forschungsansätze

JANÍKOVÁ, Věra a Sandra REIBRECHT

Základní údaje

Originální název

Textkompetenz in mehreren Sprachen. Forschungsergebnisse und weiterführende Forschungsansätze

Název česky

Textová kompetence ve více jazycích. Výsledky výzkumu a další výzkumné přístupy

Název anglicky

Text skills in multiple languages. Research results and approaches to further research

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) a Sandra REIBRECHT (40 Rakousko)

Vydání

Acta facultatis philosophicae universitatis ostraviensis. Studia germanistica 6, Ostrava, Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2014, 1803-408X

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00074411

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

mnohojazyčnost; angličtina jako L2; němčina jako L3; textová kompetence; psaní; transfer; výzkum

Klíčová slova anglicky

multilingualism; English as L2; German as L3; text competence; writing; transfer; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2015 14:53, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Der Beitrag stellt Ergebnisse einer empirischen Studie, die produktive Transfer im Bereich der Textkompetenz Kompetenz und der zugehörigen Schreib Fertigkeit, die den Kontakt der Lernenden mit mehreren Sprachen zurückgeführt werden könnten untersucht. Die Studie wurde im Rahmen des Forschungsprojekts ": Lernen und Lehren Deutsch nach Englisch Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik" durchgeführt. Nach einer kurzen Vorstellung der Schlüsselkonzepte bei der Entwicklung der Studie und einer Präsentation ausgewählter Ergebnisse, Auswirkungen und ein Modell für die weitere Forschung in mehrsprachigen schriftlich und Transferprozesse zwischen den Sprachen vorgestellt.

Anglicky

The article presents results of an empirical study which examines productive transfer in the area of text skills competence and the associated writing skill which could be attributed to the learners‘ contact with several languages. The research was conducted within the research project „Multilingualism in the Czech Republik: Learning and Teaching German after English“ . After a short presentation of the key concepts in the development of the study and a presentation of selected results, implications and a modell for further research in multilingual writing and on transfer processes between languages are introduced.

Návaznosti

GAP407/11/0321, projekt VaV
Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině