2014
Getting students more involved in the tasks
BILOVÁ, ŠtěpánkaZákladní údaje
Originální název
Getting students more involved in the tasks
Autoři
Vydání
Kent, UK, IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections, od s. 164-165, 2 s. 2014
Nakladatel
IATEFL
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
1-901095-64-9
Klíčová slova česky
odborná angličtina; právní angličtina; motivace; interaktivní úkoly
Klíčová slova anglicky
ESP; legal English; motivation; interactive activities
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 18:49, Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D.
Anotace
V originále
The paper presents four activities which enhance the students' efforts when preparing for their English for specific Purposes Classes. One activity involves preparing slides for a presentation, another audio homework and two exploit discussion forums. The tasks concern productive tasks with the elements of individualized or collaborative approach. The examples are taken from legal English classes, however, they can be adapted to various other ESP settings.