D 2014

Getting students more involved in the tasks

BILOVÁ, Štěpánka

Základní údaje

Originální název

Getting students more involved in the tasks

Vydání

Kent, UK, IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections, od s. 164-165, 2 s. 2014

Nakladatel

IATEFL

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

1-901095-64-9

Klíčová slova česky

odborná angličtina; právní angličtina; motivace; interaktivní úkoly

Klíčová slova anglicky

ESP; legal English; motivation; interactive activities

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 18:49, Mgr. Štěpánka Dillingerová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper presents four activities which enhance the students' efforts when preparing for their English for specific Purposes Classes. One activity involves preparing slides for a presentation, another audio homework and two exploit discussion forums. The tasks concern productive tasks with the elements of individualized or collaborative approach. The examples are taken from legal English classes, however, they can be adapted to various other ESP settings.

Přiložené soubory