BUDÍNOVÁ, Irena. Řešení kongruencí s pomocí tabulky na dělení. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 43-49. ISBN 978-80-210-7599-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Řešení kongruencí s pomocí tabulky na dělení
Název anglicky Solving congruences with division table
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, od s. 43-49, 7 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079218
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7599-3
Klíčová slova česky Zajímavé úlohy pro nadané žáky; kongruence; dělitelnost čísel; diofantické úlohy; tabulka na dělení
Klíčová slova anglicky Interesting tasks for mathematically gifted pupils; congruence; divisibility of numbers; Diofantic equations; division table
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Změněno: 26. 3. 2015 12:25.
Anotace
Článek pojednává o možnosti výuky kongruencí na základní škole s využitím Montessori pomůcky - tabulky na dělení. Učitel může tímto způsobem rozšiřovat učivo o dělitelnosti pro žáky matematicky nadané. Výsledek vznikl v rámci výzkumného šetření žákovských řešení úloh matematicky nadanými žáky.
Anotace anglicky
The article deals with possibility of teaching congruences at basic schools with using Montessori teaching aid - division table. Teacher can extend knowledge in divisibility for mathematically gifted pupils. The outcome arised in the frame of research of mathematicaly gifted pupil's solving tasks.
VytisknoutZobrazeno: 9. 9. 2024 02:06