Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1227858, author = {Lokajíčková, Veronika}, booktitle = {Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum procesy, výsledky}, language = {cze}, title = {Kvantitativní analýza výukových situací z pohledu rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu: vybrané výsledky výzkumu.}, year = {2014} }
TY - CONF ID - 1227858 AU - Lokajíčková, Veronika PY - 2014 TI - Kvantitativní analýza výukových situací z pohledu rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu: vybrané výsledky výzkumu. N2 - Autorka se zabývá zkoumáním kvality výuky ve výukových situacích zeměpisu z hlediska cílové kategorie kompetence k učení. Hlavním cílem příspěvku je objasnění nejdůležitějších souvislostí mezi kvantitativním výzkumem založeným na kategorizovaných datech a kvalitativním výzkumem založeném na metodice 3A. Dílčí cíle jsou orientovány na zjišťování důležitých determinant kvality výuky v rámci cílové kategorie kompetence k učení. Autorka mimo jiné zjistila, že v pozorované výuce žák minimálně zadává učební úlohy a minimálně se podílí na jejich hodnocení, protože učitel nahrazuje žákovské poznávací aktivity vlastním výkladem a hodnocením činností (tzv. odcizené poznávání). Kromě toho žáci téměř vůbec nepracují s chybou, mnohem častěji docházelo jen k nápravě žákovské chyby ze strany učitele. Naopak ve velké míře je žák řešitelem učebních úloh, nicméně, řešené učební úlohy se opírají o silnou faktografickou základnu a mají nižší kognitivní náročnost. ER -
LOKAJÍČKOVÁ, Veronika. Kvantitativní analýza výukových situací z pohledu rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu: vybrané výsledky výzkumu. In \textit{Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum procesy, výsledky}. 2014.
|