2014
Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
Název česky
Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
Název anglicky
Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties
Autoři
VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), Karel ČERVENKA (203 Česká republika, domácí), Kristýna BALÁTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína JUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KACHLÍK (203 Česká republika, domácí), Kristýna KEHAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra LINHARTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka PROKOPOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Paulína RADIMÁKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Marie ROUČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Monika RŮŽIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka SKOŘEPOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra SEGEŤOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana VRASPÍROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra ZLATUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, 200 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00079223
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky
Intervence; inkluze; problémy/poruchami v chování; výzkum; procesy podporující inkluzi; škola; segregované prostředí; středisko výchovné péče; instituce; ústavní a ochranná výchova; zájem dítěte; kvalita života; dospělost
Klíčová slova anglicky
Intervention; inclusion; behavioral difficulties/disorders; conditions; processes supporting inclusion; school; segregated environment; counselling care centre; residential care facilities; the child´s interest; the quality of life; adulthood
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 13:08, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Výzkumy byly zaměřeny na procesy podporující inkluzi a hledání souvislostí jejich efektivity intervenčního potenciálu. Kniha volně navazuje na monografii „Intervence pro inkluzi“ editovanou stejnými autory v roce 2013. Zatímco první publikace prezentovala převážně výzkumy zaměřené na podmínky podporující inkluzi jedinců v riziku/s problémy/s poruchami chování, v této publikaci převažují výzkumy zaměřené na procesy podporující inkluzi u stejné cílové skupiny. Výzkumníci hledali odpovědi na otázky spojené s efektivitou intervence jak v prostředí běžné školy, tak i v prostředí segregovaném – ve středisku výchovné péče i v institucích pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Rámec pro všechny výzkumy tvořil zájem dítěte a jeho budoucí kvalita života v dospělosti.
Anglicky
The book is linked to the monograph “Intervention for inclusion” that was edited by the same authors in 2013. Whereas the first publication mostly presented the research findings dealing with the conditions supporting inclusion of children at risk for behavioral disorders, this book covers the processes supporting inclusion of one particular target group. The researches tried to investigate the questions related to the intervention effectiveness in both mainstream schools and segregated environments-counselling care centres and residential care facilities. The focus of the research was the child´s interest and the quality of their future adult life.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|