VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 s. ISBN 978-80-210-7610-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
Název česky Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování
Název anglicky Intervention for inclusion for children with behavioral disorders difficulties
Autoři VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí), Karel ČERVENKA (203 Česká republika, domácí), Kristýna BALÁTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ (203 Česká republika, domácí), Pavlína JUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr KACHLÍK (203 Česká republika, domácí), Kristýna KEHAROVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra LINHARTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jarmila MATOCHOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka PROKOPOVÁ (203 Česká republika, domácí), Dagmar PŘINOSILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Paulína RADIMÁKOVÁ (703 Slovensko, domácí), Marie ROUČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Monika RŮŽIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radka SKOŘEPOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra SEGEŤOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina ŠTRAUSOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana VRASPÍROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Petra ZLATUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Brno, 200 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079223
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7610-5
Klíčová slova česky Intervence; inkluze; problémy/poruchami v chování; výzkum; procesy podporující inkluzi; škola; segregované prostředí; středisko výchovné péče; instituce; ústavní a ochranná výchova; zájem dítěte; kvalita života; dospělost
Klíčová slova anglicky Intervention; inclusion; behavioral difficulties/disorders; conditions; processes supporting inclusion; school; segregated environment; counselling care centre; residential care facilities; the child´s interest; the quality of life; adulthood
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 24. 3. 2015 13:08.
Anotace
Výzkumy byly zaměřeny na procesy podporující inkluzi a hledání souvislostí jejich efektivity intervenčního potenciálu. Kniha volně navazuje na monografii „Intervence pro inkluzi“ editovanou stejnými autory v roce 2013. Zatímco první publikace prezentovala převážně výzkumy zaměřené na podmínky podporující inkluzi jedinců v riziku/s problémy/s poruchami chování, v této publikaci převažují výzkumy zaměřené na procesy podporující inkluzi u stejné cílové skupiny. Výzkumníci hledali odpovědi na otázky spojené s efektivitou intervence jak v prostředí běžné školy, tak i v prostředí segregovaném – ve středisku výchovné péče i v institucích pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Rámec pro všechny výzkumy tvořil zájem dítěte a jeho budoucí kvalita života v dospělosti.
Anotace anglicky
The book is linked to the monograph “Intervention for inclusion” that was edited by the same authors in 2013. Whereas the first publication mostly presented the research findings dealing with the conditions supporting inclusion of children at risk for behavioral disorders, this book covers the processes supporting inclusion of one particular target group. The researches tried to investigate the questions related to the intervention effectiveness in both mainstream schools and segregated environments-counselling care centres and residential care facilities. The focus of the research was the child´s interest and the quality of their future adult life.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUNázev: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 23:51