VODOVÁ, Libuše. Rostlinné orgány - list: pracovní list. 2014, 14 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rostlinné orgány - list: pracovní list
Název česky Rostlinné orgány - list: pracovní list
Autoři VODOVÁ, Libuše.
Vydání 14 s. 2014.
Další údaje
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky list, vnější stavba, laboratorní cvičení, pozorování, tvar listu, okraj listu
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Změněno: 9. 3. 2015 15:54.
Anotace
Pracovní list na téma vnější stavba list je koncipován pro výuku praktického (laboratorního) cvičení na základní škole. Žáci do pracovního listu doplňují poznatky získané zejména pozorováním, ať už pozorováním bezděčným, kdy pozorují listy konkrétních dřevin, anebo zprostředkovaným pozorováním, kdy porovnávají tvary a okraje listů na fotografiích se skutečnými listy. Jednotlivé učební úlohy jsou navrženy tak, aby žákovi pomohly objasnit podstatu třídění listů dle jejich vnější stavby. Pochopení tohoto principu na základě vlastní manipulace s přírodninami podporuje trvalost vědomostí. Jako modelové organismy, jejichž listy budou žáci během cvičení pozorovat, byly vybrány dřeviny. Ve sbírce listů, se kterou žáci při cvičení pracují jsou zahrnuty jak původní, tak nepůvodní druhy dřevin. Listy těchto dřevin si může učitel obstarat při návštěvě téměř každého většího parku. Pro brněnské učitele jím mohou být například Lužánky. Součástí pracovního listu jsou dvě tabulky ilustrující typy listů a jejich okrajů doplněné o vysvětlení konkrétních pojmů úměrné žákům základních škol. Vedle vzoru pracovního listu pro žáky obsahuje materiál také autorské řešení.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MUNázev: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Akronym: EDUCOLAND)
Investor: Jihomoravský kraj, Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:13