D 2014

Podpora matematicky nadaných žáků v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole

BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena BUDÍNOVÁ

Základní údaje

Originální název

Podpora matematicky nadaných žáků v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole

Název česky

Podpora matematicky nadaných žáků v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole

Název anglicky

Support of mathematically gifted pupils in inclusive education at primary school

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Irena BUDÍNOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Olomouc, Matematika 6. Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace, od s. 48-52, 5 s. 2014

Nakladatel

Univerzita Palackého Olomouc

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079256

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-4062-0

ISSN

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; výuka matematiky na 1. stupni ZŠ; nadaní žáci; řešení nestandardních matematických úloh

Klíčová slova anglicky

inclusive education; teaching of mathematics; primary school; gifted pupils; mathematical tasks

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 16:17, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Vzdělávání nadaných žáků pro matematiku v rámci běžné třídy základní školy vyžaduje od učitele matematiky promyšlené postupy. Žáci by se měli vzdělávat podle svých rozumových schopností a zároveň by se měl jejich talent rozvíjet. Výukových materiálů, které nabízejí obohacení matematického učiva na 1. stupni základní školy se stále nedostává. V příspěvku uvádíme náměty několika úloh, kterých jsme při práci s matematicky nadanými žáky využívali.

Anglicky

Education of gifted pupils in normal classes at primary school requires well-considered methods from the teacher. Pupils should proceed according to their mental abilities and at the some time their talent should be developed. There are still very few materials enriching mathematics teaching at primary schools. In the contribution we present several tasks that we used by working with matematically talented kids.