2014
Podpora matematicky nadaných žáků v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole
BLAŽKOVÁ, Růžena a Irena BUDÍNOVÁZákladní údaje
Originální název
Podpora matematicky nadaných žáků v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole
Název česky
Podpora matematicky nadaných žáků v rámci inkluzivního vzdělávání na základní škole
Název anglicky
Support of mathematically gifted pupils in inclusive education at primary school
Autoři
BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí) a Irena BUDÍNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Olomouc, Matematika 6. Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace, od s. 48-52, 5 s. 2014
Nakladatel
Univerzita Palackého Olomouc
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00079256
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-4062-0
ISSN
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; výuka matematiky na 1. stupni ZŠ; nadaní žáci; řešení nestandardních matematických úloh
Klíčová slova anglicky
inclusive education; teaching of mathematics; primary school; gifted pupils; mathematical tasks
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 16:17, Dana Nesnídalová
V originále
Vzdělávání nadaných žáků pro matematiku v rámci běžné třídy základní školy vyžaduje od učitele matematiky promyšlené postupy. Žáci by se měli vzdělávat podle svých rozumových schopností a zároveň by se měl jejich talent rozvíjet. Výukových materiálů, které nabízejí obohacení matematického učiva na 1. stupni základní školy se stále nedostává. V příspěvku uvádíme náměty několika úloh, kterých jsme při práci s matematicky nadanými žáky využívali.
Anglicky
Education of gifted pupils in normal classes at primary school requires well-considered methods from the teacher. Pupils should proceed according to their mental abilities and at the some time their talent should be developed. There are still very few materials enriching mathematics teaching at primary schools. In the contribution we present several tasks that we used by working with matematically talented kids.