2014
Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
ČERVENKA, KarelZákladní údaje
Originální název
Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Název česky
Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů
Název anglicky
Resources and barriers of social inclusion of children with behavioural difficulties – from the point of view of educational professionals
Autoři
ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, 109 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00079271
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7562-7
Klíčová slova česky
porucha chování; institucionální výchova; dětský domov se školou; diagnostický ústav; výchovný ústav; sociální inkluze; sociální exkluze
Klíčová slova anglicky
behavioural disorder; social inclusion; social exklusion; residential institutional education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2018 22:17, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
Kniha se věnuje tématu situace dětí s poruchami chování a zaměřuje se na potenciální bariéry zdroje jejich sociální inkluze tak, jak se objevují ve výpovědích participantů. Důraz je zde kladen zejména na sociální dimenzi problému. Téma je představeno prostřednictvím vybraných závěru kvalitativního výzkumu. Participanty výzkumu byli tzv. výchovní profesionálové ze školských výchovných zařízení (speciální pedagogové - etopedi, odborní vychovatelé, ředitelé zařízení) jako jsou diagnostické ústavy, dětské domovy se školou a výchovné ústavy.
Anglicky
The scope of the publication is framed by issue of social inclusion of children with behavioural difficulties/disorders and with social dimension of their life situation as well. The author presents selected findings of qualitative research. The participants of the research were educational professionals (people who educate children with BD within residential educational institutions).