B 2014

Výzkumný exkurz do diskursů o Romech

KLAPKO, Dušan, Lenka REMSOVÁ, Veronika KOLAŘÍKOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ, Luděk ŽÁKOVSKÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Výzkumný exkurz do diskursů o Romech

Název česky

Výzkumný exkurz do diskursů o Romech

Název anglicky

Research excursion into discourses on Roma people

Autoři

KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí), Veronika KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Luděk ŽÁKOVSKÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 330 s. Edice diskursy v sociální pedagogice, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00074423

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7547-4

Klíčová slova česky

diskurs; diskursivní analýza; sociální konstrukce reality; ideologie; romský žák; sociálně znevýhodněný žák; edukace; sociální inkluze; každodenní vědění; školní socializace; divadlo utlačovaných; dramatická výchova; mediální diskurs.

Klíčová slova anglicky

discourse; discourse analysis; social construction of reality; ideology; Roma pupil; socially disadvantaged pupils; education; social inclusion; everyday knowledge; school socialization; theater of the oppressed; drama education; media discourse.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2015 09:28, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.

Anotace

V originále

Kolektivní monografie se zabývá problematikou edukace romských žáků z pohledu aktérů rodinné i školní socializace a z pohledu odborných i laických textů charakterizujících edukaci a život Romů v ČR. Hlavním pojítkem výkladu této kolektivní monografie je téma edukace Romů a aplikovaný výzkumný nástroj diskurzivní analýzy.

Anglicky

The collective monograph deals with education of Roma people or Roma pupils from the perspective of those involved in their family and school socialization and from the perspective of academic and popular texts concerned with the education and life of Roma in the Czech Republic. The keystone of this monograph is Roma education and the application of discourse analysis as the research tool.

Návaznosti

GP13-24036P, projekt VaV
Název: Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití
Investor: Grantová agentura ČR, Konstrukce vzdělávání žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí z pohledu tří světů jeho reálného žití