2014
Výzkumný exkurz do diskursů o Romech
KLAPKO, Dušan, Lenka REMSOVÁ, Veronika KOLAŘÍKOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ, Luděk ŽÁKOVSKÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Výzkumný exkurz do diskursů o Romech
Název česky
Výzkumný exkurz do diskursů o Romech
Název anglicky
Research excursion into discourses on Roma people
Autoři
KLAPKO, Dušan (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka REMSOVÁ (203 Česká republika, domácí), Veronika KOLAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Markéta SEDLÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Luděk ŽÁKOVSKÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 330 s. Edice diskursy v sociální pedagogice, 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00074423
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7547-4
Klíčová slova česky
diskurs; diskursivní analýza; sociální konstrukce reality; ideologie; romský žák; sociálně znevýhodněný žák; edukace; sociální inkluze; každodenní vědění; školní socializace; divadlo utlačovaných; dramatická výchova; mediální diskurs.
Klíčová slova anglicky
discourse; discourse analysis; social construction of reality; ideology; Roma pupil; socially disadvantaged pupils; education; social inclusion; everyday knowledge; school socialization; theater of the oppressed; drama education; media discourse.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2015 09:28, doc. Mgr. Dušan Klapko, Ph.D.
V originále
Kolektivní monografie se zabývá problematikou edukace romských žáků z pohledu aktérů rodinné i školní socializace a z pohledu odborných i laických textů charakterizujících edukaci a život Romů v ČR. Hlavním pojítkem výkladu této kolektivní monografie je téma edukace Romů a aplikovaný výzkumný nástroj diskurzivní analýzy.
Anglicky
The collective monograph deals with education of Roma people or Roma pupils from the perspective of those involved in their family and school socialization and from the perspective of academic and popular texts concerned with the education and life of Roma in the Czech Republic. The keystone of this monograph is Roma education and the application of discourse analysis as the research tool.
Návaznosti
GP13-24036P, projekt VaV |
|