2014
VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST
NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁZákladní údaje
Originální název
VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST
Název česky
VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST
Název anglicky
Eminent Physicists and Mathematicians – Youth, Talent, Longevity
Autoři
NAVRÁTIL, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
I. Brno, Motivace v matematice a přírodních vědách, od s. 22-37, 16 s. MUNI PRESS, 1, 2014
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00079276
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7600-6
Klíčová slova česky
mládí; talent; píle; rodina; zájem; pracovní podmínky; výsledky
Klíčová slova anglicky
childhood; gift; diligence; family; interest; work terms; results
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 16:03, Dana Nesnídalová
V originále
Práce vznikla na základě výzkumu, zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky fyziky a matematiky na vysokých školách. Jedním z dosti rozšířených mýtů (zejména mezi studenty) je domněnka, že vynikající přírodovědci bývali v mládí nepříliš úspěšnými studenty. Cílem kapitoly je ukázat, že právě opak je pravdou a to alespoň pro množinu vynikajících fyziků a matematiků. Naprostá většina z nich patřila v mládí k vynikajícím a průměr daleko převyšujícím studentům. V závěru práce byl proveden kvalitativní výzkum, dokumentující přímý vztah mezi dlouhověkostí a intenzívní intelektuální činností.
Anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Physics and Mathematics at universities. One of the widespread myths is the guess that eminent natural scientists were at the basic school not very succesfull. The aim of the chapter is to prove the very opposite. At the example of the set of eminent physicists and mathematicians we showed that absolute majority of them were outstanding, the average highly exceeding students.The conclusion was a qualitative research documenting the direct relationship between longevity and intense intellectual activity