C 2014

VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST

NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁ

Základní údaje

Originální název

VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST

Název česky

VÝZNAMNÍ FYZIKOVÉ A MATEMATICI – MLÁDÍ, NADÁNÍ, DLOUHOVĚKOST

Název anglicky

Eminent Physicists and Mathematicians – Youth, Talent, Longevity

Autoři

NAVRÁTIL, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

I. Brno, Motivace v matematice a přírodních vědách, od s. 22-37, 16 s. MUNI PRESS, 1, 2014

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079276

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7600-6

Klíčová slova česky

mládí; talent; píle; rodina; zájem; pracovní podmínky; výsledky

Klíčová slova anglicky

childhood; gift; diligence; family; interest; work terms; results

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2015 16:03, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Práce vznikla na základě výzkumu, zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky fyziky a matematiky na vysokých školách. Jedním z dosti rozšířených mýtů (zejména mezi studenty) je domněnka, že vynikající přírodovědci bývali v mládí nepříliš úspěšnými studenty. Cílem kapitoly je ukázat, že právě opak je pravdou a to alespoň pro množinu vynikajících fyziků a matematiků. Naprostá většina z nich patřila v mládí k vynikajícím a průměr daleko převyšujícím studentům. V závěru práce byl proveden kvalitativní výzkum, dokumentující přímý vztah mezi dlouhověkostí a intenzívní intelektuální činností.

Anglicky

The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Physics and Mathematics at universities. One of the widespread myths is the guess that eminent natural scientists were at the basic school not very succesfull. The aim of the chapter is to prove the very opposite. At the example of the set of eminent physicists and mathematicians we showed that absolute majority of them were outstanding, the average highly exceeding students.The conclusion was a qualitative research documenting the direct relationship between longevity and intense intellectual activity