NOVOTNÁ, Jiřina a Marcela ŠTĚPÁNOVÁ. Matematika a hry. Novotná, JIřina (ed.). In Jiřina Novotná. Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV. 1. vyd. Brno: MU, 2014, s. 99-104. ISBN 978-80-210-7598-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Matematika a hry
Název česky Matematika a hry
Název anglicky Mathematics and games
Autoři NOVOTNÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Marcela ŠTĚPÁNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Novotná, JIřina (ed.).
Vydání 1. vyd. Brno, Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV, od s. 99-104, 6 s. 2014.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079284
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7598-6
Klíčová slova česky Hra matematická hra didaktická hra slovní úloha hádanka
Klíčová slova anglicky Game mathematics game didactics game motivation word problem puzzle
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D., učo 1363. Změněno: 31. 3. 2015 11:03.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. V příspěvku jsou vysvětlena specifika hry jako vyučovací metody, hry didaktické a hry matematické. Dále je zde uvedeno několik ukázek konkrétních her, které mohou při výuce matematiky pomoci v motivaci, procvičování nebo upevňování daného učiva. Každá úloha je zpracována pro konkrétní ročník a s daným didaktickým záměrem.
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at Secondery schools. Explains the specifics of the game as methods of education, didactics games and math games are presented in our contribution. Furthermore, there are some specific examples of games that can help in the teaching of mathematics in motivation, practice or consolidation of the study. Each problem is processed for a particular class and a given didactic intention.
Návaznosti
MUNI/B/0931/2013, interní kód MUNázev: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Akronym: CYKO)
Investor: Masarykova univerzita, Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 06:30