BARTOŇOVÁ, Miroslava. Basic cognitive strategies and fading process in pupils with specific learning disabilities. Journal or Expertional People. Olomouc: PdF Palacky University Olomouc, 2014, Volume 1, N 4, s. 51-64. ISSN 1805-4978.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Basic cognitive strategies and fading process in pupils with specific learning disabilities.
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Journal or Expertional People, Olomouc, PdF Palacky University Olomouc, 2014, 1805-4978.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079286
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky specifické poruchy učení; žák s dyslexií; proces čtení; porozumění; fonologie; jazykový cit; vzdělávání; metakognice; strategie
Klíčová slova anglicky specific learning disabilities; pupils with dyslexia; the process of reading; comprehension; phonology; a flair for language; education; metacognition; strategies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 4. 2015 10:52.
Anotace
The paper presents information on learning strategies in pupils at primary and secondary schools. It specifies some of the approaches to reading acquisition in pupils with dyslexia. This issue is perceived from the cognitive and metacognitive strategies acquisition perspective. The chapter contains analysis of some foreign approaches and programs in the acquisition of basic strategies during learning process as well as specific examples of good practice.
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 09:01