Detailed Information on Publication Record
2014
Narušení lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Zuzana ŠIRMEROVÁBasic information
Original name
Narušení lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Disruption of Lexical and Semantic language level in pupils with specific learning difficulties
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Zuzana ŠIRMEROVÁ
Edition
1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. p. 107-118, 11 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7530-6
Keywords (in Czech)
specifické poruchy učení; narušená komunikační schopnost; foneticko-fonologická jazyková rovina; řeč;
Keywords in English
specific learning difficulties; communication disorders; phonetic and phonological language level;
Tags
Reviewed
Změněno: 1/4/2015 10:20, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Lexikálně-sémantická jazyková rovina se zabývá aktivní a pasivní slovní zásobou, která má velký vliv také na čtení a psaní. U žáků se specifickými poruchami učení se tak může její narušení prohlubovat problémy ve čtení. Cílem výzkumného šetření je analýza narušení v lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení. Jsou zde prezentovány parciální výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření u žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy
In English
Lexical and semantic language level deals with active and passive vocabulary, which has influence on writing and reading skills. Problems with reading can be more difficult in pupils with specific learning difficulties. The aim of research is analyse of lexical and semantic language level in pupils with specific learning difficulties. Partial results of qualitative and quantitative research are presented. The research was made in pupils with specific learning difficulties from primary school
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|