2014
Narušení lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Zuzana ŠIRMEROVÁZákladní údaje
Originální název
Narušení lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
Název anglicky
Disruption of Lexical and Semantic language level in pupils with specific learning difficulties
Autoři
BARTOŇOVÁ, Miroslava a Zuzana ŠIRMEROVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. od s. 107-118, 11 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky
specifické poruchy učení; narušená komunikační schopnost; foneticko-fonologická jazyková rovina; řeč;
Klíčová slova anglicky
specific learning difficulties; communication disorders; phonetic and phonological language level;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2015 10:20, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Lexikálně-sémantická jazyková rovina se zabývá aktivní a pasivní slovní zásobou, která má velký vliv také na čtení a psaní. U žáků se specifickými poruchami učení se tak může její narušení prohlubovat problémy ve čtení. Cílem výzkumného šetření je analýza narušení v lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení. Jsou zde prezentovány parciální výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření u žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy
Anglicky
Lexical and semantic language level deals with active and passive vocabulary, which has influence on writing and reading skills. Problems with reading can be more difficult in pupils with specific learning difficulties. The aim of research is analyse of lexical and semantic language level in pupils with specific learning difficulties. Partial results of qualitative and quantitative research are presented. The research was made in pupils with specific learning difficulties from primary school
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|