C 2014

Narušení lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Zuzana ŠIRMEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Narušení lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení

Název anglicky

Disruption of Lexical and Semantic language level in pupils with specific learning difficulties

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Zuzana ŠIRMEROVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. od s. 107-118, 11 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7530-6

Klíčová slova česky

specifické poruchy učení; narušená komunikační schopnost; foneticko-fonologická jazyková rovina; řeč;

Klíčová slova anglicky

specific learning difficulties; communication disorders; phonetic and phonological language level;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2015 10:20, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Lexikálně-sémantická jazyková rovina se zabývá aktivní a pasivní slovní zásobou, která má velký vliv také na čtení a psaní. U žáků se specifickými poruchami učení se tak může její narušení prohlubovat problémy ve čtení. Cílem výzkumného šetření je analýza narušení v lexikálně-sémantické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení. Jsou zde prezentovány parciální výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření u žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy

Anglicky

Lexical and semantic language level deals with active and passive vocabulary, which has influence on writing and reading skills. Problems with reading can be more difficult in pupils with specific learning difficulties. The aim of research is analyse of lexical and semantic language level in pupils with specific learning difficulties. Partial results of qualitative and quantitative research are presented. The research was made in pupils with specific learning difficulties from primary school

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty