BARTOŇOVÁ, Miroslava. Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení (Development of reading skills in pupils with specific learning difficulties). In PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 89-106, 17 pp. neubeden. ISBN 978-80-210-7530-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Rozvoj čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Development of reading skills in pupils with specific learning difficulties
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition 1. vyd. Brno, PIPEKOVÁ, J. VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. p. 89-106, 17 pp. neubeden, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7530-6
Keywords (in Czech) specifické poruchy učení žák dyslexie metoda vyučovací proces čtení porozumění strategie
Keywords in English specific learning difficulties pupil dyslexia approach education process reading comprehension strategies
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 3/4/2015 11:24.
Abstract
Kapitola se zaměřuje na proces čtení a jeho zákonitosti v edukaci žáků se specifickými poruchami učení v období povinné školní docházky. Nahlíží na čtení jako jednu z klíčových dovedností, která otevírá prostor ke vzdělávání a společenskému uplatnění jedince. V kapitole vymezujeme základní atributy čtení, specifikujeme proces čtení s akcentem na strategie využívané pedagogy v procesu vzdělávání. Její součástí jsou realizovaná dílčí výzkumná šetření s cílem analyzovat proces čtení u žáků s SPU a zaměřit se na analýzu metod využívaných v procesu čtení na prvním stupni základní školy
Abstract (in English)
The chapter is focused on reading process and the regularities in education of pupils with specific learning difficulties in primary school. It looks on the reading like on one of the key skills , which is opening the space to the education and social application. In the chapter is defined the basic attributes of reading, the reading process is specified with an emphasis on strategies used by the teachers. The partial results of research are presented. The aim is to analyse the reading process in pupils with specific learning difficulties and to focus on analysis of approaches, which are used in reading process on the first grade of basic school.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:22