d 2014

Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.

SLEPIČKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Global Storylines v české škole. Global Storylines jako otevřený prostor pro učitele i žáky.

Name (in English)

Global Storylines in a Czech school. Global Storylines as an open space for teachers and pupils.

Edition

Praha, Prevence, p. 14-17, 4 pp. 2014

Publisher

ŽIVOT BEZ ZÁVISLOSTÍ občanské sdružení

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Global Storylines; vzdělávání v základní škole; participativní výuka

Keywords in English

Global Storylines; primary school education; participatory learning
Změněno: 2/3/2015 13:37, Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.

Abstract

V originále

V roce 2013 proběhl první rok projektu Global Storylines, který realizuje Centrum globálního rozvojového vzdělávání NaZemi ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Projekt finančně podporuje Ministerstvo zahraničních věcí. Cílem tohoto projektu je vnést do praxe na prvních stupních základních škol metodiku výuky skrze příběhy, která vznikla v sedmdesátých letech ve Skotsku. Ve Storylines jde o to, aby učitelé a žáci byli partnery v procesu učení. Přístup dává díky společné práci s příběhy ve výuce prostor pro diskusi, brainstorming a jiné skupinové aktivity. Díky tomu, že staví na lidských charakterech, vede žáky k tomu, aby si všímali pocitů stejně jako fakt, umožňuje učiteli navozovat otázky týkající se hodnot, a žáky vede ke zvažování důsledků jejich jednání. Otevírá tedy prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy. Text představuje informace z prvního ročníku pilotování projektu, popisuje, v jakých ohledech se metodika ukázala být přínosnou a naopak, jaký potenciál ještě čeká na vytěžení v dalších letech projektu. Přináší také konkrétní ukázky z praxe pilotování, které byly sebrány v rámci zúčastněného pozorování ve školních třídách.