s 2014

Výzkum a výuka v geografickém vzdělávání : 21. středoevropská geografická konference. 11.–12. září 2013, Brno. Sborník příspěvků

RUDA, Aleš

Základní údaje

Originální název

Výzkum a výuka v geografickém vzdělávání : 21. středoevropská geografická konference. 11.–12. září 2013, Brno. Sborník příspěvků

Název anglicky

Research and education in geographical education

Autoři

RUDA, Aleš

Vydání

1. vyd. Brno, 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

Zemský magnetismus, geodesie, geografie

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

ISBN

978-80-210-6881-0

Štítky

Změněno: 2. 3. 2015 14:51, Mgr. Jana Dykastová

Anotace

V originále

Sborník „Výzkum a výuka v geografickém vzdělávání“ představuje soubor příspěvků z tradiční mezinárodní geografické konference. Sborník tvoří celkem 296 stran textu a je tematicky rozdělen na dva základní okruhy, geografický výzkum krajiny a inovace ve vzdělávání geografů. První okruh obsahuje příspěvky zabývající se geografickým výzkumem krajiny a pokrývá širokospektrální témata od aktuálních ekonomických souvislostí až po historické konsekvence. Druhá část příspěvků je zaměřena na inovace ve vzdělávání geografů. Témata představují různé oblasti oborové didaktiky geografie věnující se jak terénní výuce, plánování skupinových aktivit ve třídě, tak návrhům geografických expedic a rizik s nimi spojených.

Anglicky

Proceeding of the “Research and education in geographical education” is a collection of papers from a traditional international geographical conference. The proceeding consists of a total of 296 pages of text and is thematically divided into two basic groups, geographical landscape research and innovation in geography education. The first group includes contributions dealing with the geographical landscape research and covers a broad spectrum of topics of current economic context and historical consequences. The second part is focused on innovation in geography education. Topics represent different areas of the didactics of geography dealing with fieldwork, group activities in the classroom planning, geographic expedition proposals and risks associated with them.