TŮMA, František. Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners. In 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners
Name in Czech Trojtečky v interakci na diskusních fórech u českých mírně pokročilých studentů angličtiny
Authors TŮMA, František (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Denmark
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079387
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) trojtečky; interakce; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English ellipsis marks; interaction; English as a foreign language
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Changed: 10/4/2015 11:17.
Abstract
The aim of this paper is to introduce selected results of an analysis of pre-intermediate English as a foreign language (EFL) learners’ interaction on asynchronous discussion forums. The findings are based on a learner corpus (299 postings within 8 discussion threads) compiled from two discussion tasks which were a part of a blended learning EFL course. The participants were Czech university students in the EFL course. Conversation analysis (CA) was conducted on the corpus. The inductive and emic nature of CA made it possible to uncover some specific mechanisms underlying the learners’ interaction on the forum. The results presented in this paper are related to non-verbal aspects of the learners’ interaction on the forum, particularly to the use of ellipsis marks (i.e. multiple dots). It was discovered that ellipsis marks were used for listing, transition, personal evaluation, referring to the previous posting and asking for response when taking leave, thus ranging from non-interactive uses functioning on a sentence level to highly interactive uses which co-constructed exchanges on the forum.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje vybrané výsledky analýzy interakce mírně pokročilých studentů angličtiny na diskusním fóru. Výsledky vycházejí z analýzy žákovského korpusu (299 příspěvků v 8 diskusních vláknech), který byl kompilován z diskusních úkolů v rámci kurzu angličtiny jako cizího jazyka. Byla provedena konverzační analýza, jejíž povaha umožnila odhalit některé specifické mechanismy interakce na diskusním fóru. Prezentované výsledky se týkají použití trojteček (výpustky) pro výčty, přechody, evaluaci, odkaz na předchozí příspěvek nebo jako výzva k odpovědi na konci příspěvku.
Links
EE2.3.30.0009, research and development projectName: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
PrintDisplayed: 25/5/2024 01:23