2014
Ukotvení finanční gramotnosti v projektovém kurikulu se zaměřením na základní školy v České a Slovenské republice
ŠEVČÍK, KarelZákladní údaje
Originální název
Ukotvení finanční gramotnosti v projektovém kurikulu se zaměřením na základní školy v České a Slovenské republice
Název anglicky
Implementation of financial literacy to projected curriculum with focus on primary schools in the Czech Republic and Slovakia
Autoři
ŠEVČÍK, Karel
Vydání
Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Finanční gramotnost, projektové kurikulum, základní škola, srovnání.
Klíčová slova anglicky
Financial literacy, projected curriculum, primary school, comparison.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2015 16:41, Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.
V originále
Množství výzkumů ukázalo, že znalost české dospělé populace v oblasti financí je na poměrně nízké úrovni. Nedostatečná finanční gramotnost obyvatelstva však může vést k chybným rozhodnutím v otázkách financí, která mohou vyústit ve vážné následky. Díky tomu je výuka finanční gramotnosti celosvětově považována za velice důležitý prvek ekonomické a finanční stability státu. Z tohoto důvodu byly jak v České, tak i ve Slovenské Republice podniknuty kroky, vedoucí k implementaci finanční gramotnosti do projektového kurikula. Cílem příspěvku je zmapovat tyto jednotlivé kroky a srovnat koncepci finanční gramotnosti v projektovém kurikulu uvedených zemí. Naši pozornost soustředíme především na základní školy.
Anglicky
As many researches have shown, the knowledge of the Czech adult population in the area of finance is relatively low. Insufficient financial literacy of people might lead to wrong decisions in the area of finance which might escalate into serious consequences. As a result, teaching of financial literacy is now globally acknowledged as an important element of economic and financial stability of a state. Therefore, there were taken actions leading to implementation of financial literacy to projected curriculum in the Czech Republic and Slovakia. The aim of the paper is to describe these actions and compare the conception of financial literacy in projected curricula of the given countries. It especially focuses on primary schools.