k 2014

Ukotvení finanční gramotnosti v projektovém kurikulu se zaměřením na základní školy v České a Slovenské republice

ŠEVČÍK, Karel

Základní údaje

Originální název

Ukotvení finanční gramotnosti v projektovém kurikulu se zaměřením na základní školy v České a Slovenské republice

Název anglicky

Implementation of financial literacy to projected curriculum with focus on primary schools in the Czech Republic and Slovakia

Autoři

ŠEVČÍK, Karel

Vydání

Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů IV, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Finanční gramotnost, projektové kurikulum, základní škola, srovnání.

Klíčová slova anglicky

Financial literacy, projected curriculum, primary school, comparison.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 5. 3. 2015 16:41, Ing. Mgr. Karel Ševčík, Ph.D.

Anotace

V originále

Množství výzkumů ukázalo, že znalost české dospělé populace v oblasti financí je na poměrně nízké úrovni. Nedostatečná finanční gramotnost obyvatelstva však může vést k chybným rozhodnutím v otázkách financí, která mohou vyústit ve vážné následky. Díky tomu je výuka finanční gramotnosti celosvětově považována za velice důležitý prvek ekonomické a finanční stability státu. Z tohoto důvodu byly jak v České, tak i ve Slovenské Republice podniknuty kroky, vedoucí k implementaci finanční gramotnosti do projektového kurikula. Cílem příspěvku je zmapovat tyto jednotlivé kroky a srovnat koncepci finanční gramotnosti v projektovém kurikulu uvedených zemí. Naši pozornost soustředíme především na základní školy.

Anglicky

As many researches have shown, the knowledge of the Czech adult population in the area of finance is relatively low. Insufficient financial literacy of people might lead to wrong decisions in the area of finance which might escalate into serious consequences. As a result, teaching of financial literacy is now globally acknowledged as an important element of economic and financial stability of a state. Therefore, there were taken actions leading to implementation of financial literacy to projected curriculum in the Czech Republic and Slovakia. The aim of the paper is to describe these actions and compare the conception of financial literacy in projected curricula of the given countries. It especially focuses on primary schools.