2014
Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole
VODOVÁ, LibušeZákladní údaje
Originální název
Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole
Autoři
Vydání
Trendy v didaktice biologie, 2014
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
integrovaná tematická výuka, přírodní vědy, základní škola, didaktika, příprava učitelů
Změněno: 9. 3. 2015 15:55, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Anotace
V originále
Příspěvek shrnuje zkušenosti s přípravou a realizací integrované tematické výuky studenty učitelství na základních školách. V posledním ročníku absolvují studenti učitelství na přírodovědných katedrách předmět Didaktika přírodních věd. V průběhu semestru studenti pracují ve čtyřech seminárních skupinách a to vždy pod garancí jednoho z oborových didaktiků přírodovědných kateder. Skupiny jsou sestavovány tak, aby zahrnovaly studenty učitelství přírodopisu, zeměpisu, fyziky a chemie. Návrh výuky pro studenty představuje problém, při jehož řešení nejen aplikují teoretické poznatky do praxe, ale rozvíjí své kompetence. Integrace přírodovědných poznatků v rámci jednoho tématu posouvá studenty blíže k celostnímu vnímání dané problematiky. V závěru semestru je výuka realizována na některé z brněnských škol. Své náměty a zkušenosti pak studenti prezentují ostatním spolužákům během závěrečné konference.