VODOVÁ, Libuše. Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole. In Trendy v didaktice biologie. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole
Autoři VODOVÁ, Libuše.
Vydání Trendy v didaktice biologie, 2014.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky integrovaná tematická výuka, přírodní vědy, základní škola, didaktika, příprava učitelů
Změnil Změnila: Mgr. Libuše Vodová, Ph.D., učo 43576. Změněno: 9. 3. 2015 15:55.
Anotace
Příspěvek shrnuje zkušenosti s přípravou a realizací integrované tematické výuky studenty učitelství na základních školách. V posledním ročníku absolvují studenti učitelství na přírodovědných katedrách předmět Didaktika přírodních věd. V průběhu semestru studenti pracují ve čtyřech seminárních skupinách a to vždy pod garancí jednoho z oborových didaktiků přírodovědných kateder. Skupiny jsou sestavovány tak, aby zahrnovaly studenty učitelství přírodopisu, zeměpisu, fyziky a chemie. Návrh výuky pro studenty představuje problém, při jehož řešení nejen aplikují teoretické poznatky do praxe, ale rozvíjí své kompetence. Integrace přírodovědných poznatků v rámci jednoho tématu posouvá studenty blíže k celostnímu vnímání dané problematiky. V závěru semestru je výuka realizována na některé z brněnských škol. Své náměty a zkušenosti pak studenti prezentují ostatním spolužákům během závěrečné konference.
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 18:25