2014
Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole
VODOVÁ, LibušeBasic information
Original name
Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole
Name in Czech
Student Conception of Integrated Thematic Teaching in Primary School
Authors
Edition
Trendy v didaktice biologie, 2014
Other information
Type of outcome
Conference abstract
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7290-787-8
Keywords (in Czech)
integrovaná tematická výuka, přírodní vědy, základní škola, didaktika, příprava učitelů
Changed: 9/3/2015 15:54, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.
Abstract
In the original language
Příspěvek shrnuje zkušenosti s přípravou a realizací integrované tematické výuky studenty učitelství na základních školách. V posledním ročníku absolvují studenti učitelství na přírodovědných katedrách předmět Didaktika přírodních věd. V průběhu semestru studenti pracují ve čtyřech seminárních skupinách a to vždy pod garancí jednoho z oborových didaktiků přírodovědných kateder. Skupiny jsou sestavovány tak, aby zahrnovaly studenty učitelství přírodopisu, zeměpisu, fyziky a chemie. Návrh výuky pro studenty představuje problém, při jehož řešení nejen aplikují teoretické poznatky do praxe, ale rozvíjí své kompetence. Integrace přírodovědných poznatků v rámci jednoho tématu posouvá studenty blíže k celostnímu vnímání dané problematiky. V závěru semestru je výuka realizována na některé z brněnských škol. Své náměty a zkušenosti pak studenti prezentují ostatním spolužákům během závěrečné konference.