a 2014

Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole

VODOVÁ, Libuše

Basic information

Original name

Studentské pojetí integrované tematické výuky na základní škole

Name in Czech

Student Conception of Integrated Thematic Teaching in Primary School

Edition

Trendy v didaktice biologie, 2014

Other information

Type of outcome

Conference abstract

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7290-787-8

Keywords (in Czech)

integrovaná tematická výuka, přírodní vědy, základní škola, didaktika, příprava učitelů
Changed: 9/3/2015 15:54, Mgr. Libuše Vodová, Ph.D.

Abstract

In the original language

Příspěvek shrnuje zkušenosti s přípravou a realizací integrované tematické výuky studenty učitelství na základních školách. V posledním ročníku absolvují studenti učitelství na přírodovědných katedrách předmět Didaktika přírodních věd. V průběhu semestru studenti pracují ve čtyřech seminárních skupinách a to vždy pod garancí jednoho z oborových didaktiků přírodovědných kateder. Skupiny jsou sestavovány tak, aby zahrnovaly studenty učitelství přírodopisu, zeměpisu, fyziky a chemie. Návrh výuky pro studenty představuje problém, při jehož řešení nejen aplikují teoretické poznatky do praxe, ale rozvíjí své kompetence. Integrace přírodovědných poznatků v rámci jednoho tématu posouvá studenty blíže k celostnímu vnímání dané problematiky. V závěru semestru je výuka realizována na některé z brněnských škol. Své náměty a zkušenosti pak studenti prezentují ostatním spolužákům během závěrečné konference.