JEDLIČKOVÁ, Helena. Slavnosti sklizně 2014 v KOMUNITNÍ ZAHRADĚ. Ševčíková Kateřina, Tesař Pavel, Pavlíček Petr - technici. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Slavnosti sklizně 2014 v KOMUNITNÍ ZAHRADĚ
Název česky Slavnosti sklizně 2014 v KOMUNITNÍ ZAHRADĚ
Název anglicky Harvest Celebration 2014 community gardens
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Ševčíková Kateřina, Tesař Pavel, Pavlíček Petr - technici.
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Popularizace vědy a výzkumu, Biologie pro život a zdraví, Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů. Vzdělávání pro 21. století.
Klíčová slova anglicky Popularization of science and research, Biology for Life and Health, Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching. Education for 21.st century
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 7. 3. 2015 20:47.
Anotace
Popularizace vědy a výzkumu, soubor akcí pracoviště "Kejbaly" Katedry biologie PdF MU v Brně v r. 2014 pro žáky, studenty, pedagogy a širokou veřejnost Jihomoravského kraje v "Komunitní zahradě" . "Slavnosti sklizně 2014" nebyly zaměřeny pouze na sklizeň bioproduktů z "přírodní a biotopové zahrady s permakulturními prvky" pracoviště "Kejbaly", ale především na sociální aspekt environmentálního vzdělávání pro život a zdraví člověka i přírody ve 21. stol. Jednotlivé akce prezentovaly výsledky dvaceti let spolupráce a výzkumu pracoviště v projektu "Biologie pro život a zdraví". Byly oslavou dvaceti let výzkumu a vzdělávání pro udržitelnost. Slavností sklizně v komunitní zahradě se zúčastnilo více jak tři tisíce účastníků. Komunita studentů, pedagogů, žáků, akademických i technických pracovníků, kteří společně zajišťují chod pracoviště a komunitní zahrady s účastníky akcí ve věku cca od 2 do 101 roků bádali nad "moudrostí a krásou přírody". Centrální akcí oslav vedle výukových programů a seminářů byla již tradiční výstava "Barevný podzim 2014". Výstava prezentuje seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představuje implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge) ve vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi
Anotace anglicky
Popularization of science and research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school.
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 05:24