W 2014

„Začít spolu“ - vrstevnická výuka v komunitní zahradě

JEDLIČKOVÁ, Helena

Základní údaje

Originální název

„Začít spolu“ - vrstevnická výuka v komunitní zahradě

Název česky

„Začít spolu“ - vrstevnická výuka v komunitní zahradě

Název anglicky

"Step by Step" - peer teaching in Community garden

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena
Dobešová Ludmila, student oboru Učitelství pro 1. st. ZŠ.

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

„Začít spolu“, Vrstevnická výuka, Komunitní zahrada, Popularizace vědy a výzkumu, Biologie pro život a zdraví, Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů. Vzdělávání pro 21. století.

Klíčová slova anglicky

"Step by Step", Peer Teaching, Popularization of science and research, Biology for Life and Health, Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching. Education for 21.st century
Změněno: 7. 3. 2015 21:00, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Popularizace vědy a výzkumu, akce pracoviště "Kejbaly" Katedry biologie PdF MU v Brně v r. 2014 pro žáky a pedagogy v "Komunitní zahradě" . Workshop jako součást projektu "Slavnosti sklizně 2014", nebyl zaměřen pouze na sklizeň bioproduktů z "přírodní a biotopové zahrady s permakulturními prvky" pracoviště "Kejbaly", ale především na sociální aspekt environmentálního vzdělávání pro život a zdraví člověka i přírody ve 21. stol. Cílem práce bylo na základě informačních zdrojů a praktických zkušeností vybrat a vypěstovat okrasné rostliny, které je vhodné používat při pracovních činnostech ve vyučování na prvním stupni ZŠ. Využití vybraných rostlin je ověřováno pomocí integrované tematické výuky. Akce byla součástí oslav dvaceti let výzkumu a vzdělávání pro udržitelnost. Prezentuje seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představuje implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge) ve vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi

Anglicky

Popularization of science and research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school.