JEDLIČKOVÁ, Helena. „Šance pro každého“ - komunitní zahrada bez omezení. Dobešová Ludmila, student oboru Učitelství pro 1. st. ZŠ. 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název „Šance pro každého“ - komunitní zahrada bez omezení
Název česky „Šance pro každého“ - komunitní zahrada bez omezení
Název anglicky "A chance for everyone" - Community garden without restrictions
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Dobešová Ludmila, student oboru Učitelství pro 1. st. ZŠ. 2014.
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky „Šance pro každého“, Komunitní zahrada, Popularizace vědy a výzkumu, Biologie pro život a zdraví, Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů. Vzdělávání pro 21. století.
Klíčová slova anglicky "A chance for everyone", Community garden, Popularization of science and research, Biology for Life and Health, Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching. Education for 21.st century
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 7. 3. 2015 21:01.
Anotace
Popularizace vědy a výzkumu, akce pracoviště "Kejbaly" Katedry biologie PdF MU v Brně v r. 2014 pro žáky, pedagogy a seniory v "Komunitní zahradě" . Workshop jako součást projektu "Slavnosti sklizně 2014", nebyl zaměřen pouze na sklizeň bioproduktů z "přírodní a biotopové zahrady s permakulturními prvky" pracoviště "Kejbaly", ale především na sociální aspekt environmentálního vzdělávání pro život a zdraví člověka i přírody ve 21. stol. Cílem bylo na základě informačních zdrojů a praktických zkušeností vybrat, vypěstovat a otestovat výběr okrasných rostlin, které je vhodné používat při pracovních činnostech ve vyučování na prvním stupni ZŠ. Využití vybraných rostlin je ověřováno pomocí integrované a vrstevnické tematické výuky dětí a seniorů. Akce byla součástí oslav dvaceti let výzkumu a vzdělávání pro udržitelnost. Prezentuje seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představuje implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge) ve vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi. Z výzkumů prezentovaných na akci vyplývá, že během praktických činností na prvním stupni základních škol si děti nejlépe ověřují a získávají poznatky přímým kontaktem s přírodninou,jejím pozorováním ale především aktivní praktickou činností, kterou mohou uplatnit při vrstevnické výuce.
Anotace anglicky
Popularization of science and research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:33