JEDLIČKOVÁ, Helena. Věda pro veřejnost v komunitní školní zahradě. Ševčíková Kateřina - konzultant. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Věda pro veřejnost v komunitní školní zahradě
Název česky Věda pro veřejnost v komunitní školní zahradě
Název anglicky Science for the Public in Community School Garden
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena.
Ševčíková Kateřina - konzultant.
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Věda pro veřejnost, Komunitní školní zahrada, Badatelsky orientovaná výuka, Popularizace vědy a výzkumu, Biologie pro život a zdraví, Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů. Vzdělávání pro 21. století.
Klíčová slova anglicky Science for the Public,Community School Garden, Inquiry-based learning, Popularization of science and research, Biology for Life and Health, Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching. Education for 21.st century
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 13. 3. 2015 17:29.
Anotace
Popularizace vědy a výzkumu, akce pracoviště "Kejbaly" Katedry biologie PdF MU v Brně v r. 2014 pro studenty učitelství a pedagogy v "Komunitní zahradě" . Workshop jako součást projektu "Slavnosti sklizně 2014", byl zaměřen na badatelsky orientovanou výuku, pedagogickou a prostou znalost učiva a rozvoj kompetencí dle RVP ZV v komunitní školní a biotopové zahradě. Dílčím cílem bylo na základě informačních zdrojů a praktických zkušeností prezentovat a diskutovat výběr a pěstování okrasných rostlin, které je vhodné používat při pracovních činnostech ve vyučování na prvním stupni ZŠ. Byly prezentovány možnosti využití vybraných rostlin jako téma pro badatelsky orientovanou nebo integrovanou tematickou výuku. Akce byla součástí oslav dvaceti let výzkumu a vzdělávání pro udržitelnost na pracovišti Kejbaly. Byly prezentovány seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představují implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge) ve vzdělávání studentů v programu "Biologie pro život a zdraví" na PdF MU v Brně. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi
Anotace anglicky
Popularization of science and research. The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:36