C 2012

Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích

VLČEK, Petr, Jiří NYKODÝM, Jaroslav VRBAS a Marek TRÁVNÍČEK

Základní údaje

Originální název

Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích

Název anglicky

Comparison of the educational content of physical education in terms of sports and physical games in selected countries

Autoři

VLČEK, Petr (203 Česká republika, domácí), Jiří NYKODÝM (203 Česká republika, garant, domácí), Jaroslav VRBAS (203 Česká republika, domácí) a Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy I, od s. 94-115, 22 s. 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/12:00079410

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-5932-0

Klíčová slova česky

sportovní hry pohybové hry školská kurikula

Klíčová slova anglicky

sports games motion games school curriculum

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2015 13:56, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

Kapitola se věnuje srovnání vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních her v Německu, Spojených státech amerických a České republice. Autoři si kladou za cíl seznámit čtenáře s využitím metody komparace v pedagogické kinantropologii. Studie srovnává vzdělávací dokumenty ve jmenovaných zemích se zaměřením na vzdělávací oblast Člověk a zdraví a jim odpovídající vzdělávací oblasti ve vybraných zemích. Cílem kapitoly je porovnat, jak si autoři vzdělávacích dokumentů vybraných zemí všímají oblasti sportovních her.

Anglicky

This chapter is devoted to a comparison of the educational content of physical education in terms of sports games in Germany, the United States and the Czech Republic. The authors aim to acquaint the reader with the use of comparative method in teaching kinantropology. The study compares educational documents in these countries, focusing on the educational area Man and health and corresponding training areas in selected countries. The aim of this chapter is to compare how the authors curricula in selected countries pay attention to the field of sports games.

Návaznosti

CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU
Název: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Akronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu, 2.4 Partnerství a sítě