J 2014

K výuce dějepisu na základních školách v České (Československé) republice v letech 1989–2013

JIREČEK, Miroslav

Základní údaje

Originální název

K výuce dějepisu na základních školách v České (Československé) republice v letech 1989–2013

Název česky

K výuce dějepisu na základních školách v České (Československé) republice v letech 1989–2013

Název anglicky

Teaching of History in Primary Schools in the Czech (Czechoslovak) Republic from 1918 to 2013

Autoři

JIREČEK, Miroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Masarykova univerzita, 2014, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079441

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

dějepis; vyučovací předmět, Česká republika, Československo, základní škola, kurikulum

Klíčová slova anglicky

history; school subject; Czech Republic; Czechoslovakia; primary school; elementary school; curriculum

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2015 16:54, Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkum podává krátký chronologický přehled vývoje vyučovacího předmětu dějepis na základních školách v Československu a České republice mezi roky 1989–2013 na základě analýzy základních kurikulárních dokumentů. Analyzovány byly také změny vzdělávacího systému, školské legislativy a sledovaného typu školy ve zkoumaném období. Pozornost je věnována také diskuzím o sledovaných dokumentech v pedagogických časopisech.

Anglicky

Research gives a brief chronological overview of history teaching in elementary schools in Czechoslovakia and Czech Repuplic between 1989–2013 in terms of the changes that have gone through the basic curricula documents. In particular, paper focuses on the education system, school legislation of the observed period, school types and their changes. Attention is also paid to discussions on the form of the documents in educational journals.

Návaznosti

MUNI/A/0813/2013, interní kód MU
Název: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty