Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1229411, author = {Pravdová, Blanka}, address = {Brno}, keywords = {self-concept; professional self-concept; pre-service teacher; teacher; grounded theory; qualitative research; development of professional self-concept; free response; self-discrepancy theory; possible selves}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-7604-4}, publisher = {PdF MU}, title = {Já jako učitel: profesní sebepojetí studenta učitelství}, year = {2014} }
TY - BOOK ID - 1229411 AU - Pravdová, Blanka PY - 2014 TI - Já jako učitel: profesní sebepojetí studenta učitelství VL - Specifický výzkum PB - PdF MU CY - Brno SN - 9788021076044 KW - self-concept KW - professional self-concept KW - pre-service teacher KW - teacher KW - grounded theory KW - qualitative research KW - development of professional self-concept KW - free response KW - self-discrepancy theory KW - possible selves N2 - Publikace Já jako učitel: profesní sebepojetí studenta učitelství předkládá výsledky kvalitativně orientovaného výzkumného šetření, jehož se zúčastnilo 204 studentů Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Teoretická část publikace je věnována konceptům sebepojetí a profesního sebepojetí a objasňuje význam pozitivního profesního sebepojetí pro práci učitele. V rámci výzkumu byl využit design zakotvené teorie a multimetodický přístup k získávání dat, který ověřil volnou výpověď jako validní nástroj k šetření profesního sebepojetí. Výsledková část práce seznamuje s dominantními aspekty profesního sebepojetí studentů učitelství a s jejich vztahem ke konceptům sebediskrepanční teorie – ideálnímu, požadovanému a skutečnému Já. Dále přibližuje tzv. možná Já, tedy chtěné a nechtěné představy studentů o jejich budoucím vývoji v roli učitele. Pozornost je věnována procesu utváření profesního sebepojetí – jeho klíčovým faktorům i jednotlivým etapám. Publikace přináší i nástin možných či žádoucích intervenčních zásahů ze strany vzdělavatelů budoucích učitelů, jimiž je možno proces utváření profesního sebepojetí studentů učitelství v rámci pregraduální přípravy podpořit. ER -
PRAVDOVÁ, Blanka. \textit{Já jako učitel: profesní sebepojetí studenta učitelství}. Brno: PdF MU, 2014, 210 s. Specifický výzkum. ISBN~978-80-210-7604-4.
|