2014
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
ŠEVČÍKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Název česky
Jasnost, strukturovanost a soudržnost jako aspekt kvality výuky v biologii
Autoři
Vydání
XI. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou. 2014
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
jasnost, strukturovanost, soudržnost, kvalita výuky biologie
Klíčová slova anglicky
clarity, structure, consistency, quality of teaching biology
Změněno: 10. 3. 2015 09:05, Mgr. Kateřina Ševčíková
Anotace
V originále
Co má být ve výuce jaké, aby to hovořilo ve prospěch její kvality. Při hledání odpovědi na tuto otázku se postupně konkretizují určité komponenty výuky a ve vztahu k nim určité charakteristiky. (Kvalita výuky přestavuje především oborově didaktický problém – výuka má totiž vést k tomu, aby se žáci něčemu naučili, přičemž ve hře je otázka vhodnosti a schůdnosti cest, které k tomu vedou. Vymezení jasnosti, strukturovanosti a soudržnosti jako tří (samostatných) oddělitelných charakteristik (kvalitní) výuky je pro teoretické účely možné, nicméně jejich operacionalizace pro účely empirického výzkumu představuje problém. Je totiž obtížné vymezit takové diferencující rysy pro každou ze tří charakteristik, které by bylo obtížné empiricky podchytit v běžné školní výuce. Významová blízkost pojmů J, S, S vede k tomu, že se v rámci operacionalizace jednoho z pojmů využívá jako jeho indikátoru.
Návaznosti
MUNI/A/0908/2013, interní kód MU |
| ||
MUNI/B/0931/2013, interní kód MU |
|