a 2014

Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ

ČEŠKOVÁ, Tereza a Karolína PEŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ

Název anglicky

Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction

Vydání

XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86768-91-5

Klíčová slova česky

výukové situace; kompetence k řešení problémů; přírodověda
Změněno: 30. 3. 2015 10:45, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

příspěvku prezentujícího kvantitativní část předvýzkumu zaměřeného na analýzu výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů byla identifikace jednotlivých výukových situací v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ a jejich následná deskripce se zaměřením na rozvíjení kompetence k řešení problémů. Výzkumný vzorek tvořil 1 videozáznam IVŠV Videostudie 1. stupně, pořízených ve školním roce 2010/2011. Záznam byl analyzován na základě nezúčastněného strukturovaného pozorování. Sledovány byly zejména charakteristiky, jež jsou pro rozvíjení kompetence k řešení problémů klíčové.

Anglicky

The aim of the paper was to present a quantitative part of the pilot study. It was aimed at the analysis of the learning situations that develop a problem-solving competence in the primary Science instruction - their identification and description. The research sample consists of a videorecording (a part of the IRSE Videostudy) made in the school year 2010/2011. The videorecording was analysed on the basis of indirect structured observation. Mainly key characteristics for problem-solving competence were observed.

Návaznosti

MUNI/A/0813/2013, interní kód MU
Název: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty