2014
Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
ČEŠKOVÁ, Tereza a Karolína PEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Název anglicky
Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction
Autoři
Vydání
XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86768-91-5
Klíčová slova česky
výukové situace; kompetence k řešení problémů; přírodověda
Změněno: 30. 3. 2015 10:45, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
V originále
příspěvku prezentujícího kvantitativní část předvýzkumu zaměřeného na analýzu výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů byla identifikace jednotlivých výukových situací v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ a jejich následná deskripce se zaměřením na rozvíjení kompetence k řešení problémů. Výzkumný vzorek tvořil 1 videozáznam IVŠV Videostudie 1. stupně, pořízených ve školním roce 2010/2011. Záznam byl analyzován na základě nezúčastněného strukturovaného pozorování. Sledovány byly zejména charakteristiky, jež jsou pro rozvíjení kompetence k řešení problémů klíčové.
Anglicky
The aim of the paper was to present a quantitative part of the pilot study. It was aimed at the analysis of the learning situations that develop a problem-solving competence in the primary Science instruction - their identification and description. The research sample consists of a videorecording (a part of the IRSE Videostudy) made in the school year 2010/2011. The videorecording was analysed on the basis of indirect structured observation. Mainly key characteristics for problem-solving competence were observed.
Návaznosti
MUNI/A/0813/2013, interní kód MU |
|