ŠEĎOVÁ, Klára. Moc v dialogickém vyučování. Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2015, roč. 25, č. 1, s. 32-62. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2015-1-32. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1229906, author = {Šeďová, Klára}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2015-1-32}, keywords = {power; dialogic teaching; classroom communication}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Moc v dialogickém vyučování}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2985/pdf_13}, volume = {25}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1229906 AU - Šeďová, Klára PY - 2015 TI - Moc v dialogickém vyučování JF - Pedagogická orientace VL - 25 IS - 1 SP - 32-62 EP - 32-62 PB - Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - power KW - dialogic teaching KW - classroom communication UR - https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2985/pdf_13 N2 - Cílem této studie je prozkoumat mocenské vztahy mezi učitelem a žáky v kontextu dialogického vyučování, to znamená takového typu výuky, v němž je stimulována aktivní účast žáků na výukové komunikaci. Článek na datech z výzkumu zaměřeného na zavádění dialogických postupů do vyučování humanitních předmětů na druhém stupni základní školy ukazuje, že v dialogickém vyučování dochází k cirkulaci moci mezi učitelem a žáky. To znamená, že nastavení vzájemných vztahů mezi učiteli a žáky umožňuje funkční přelévání moci mezi oběma stranami. V příspěvku jsou dále identifikovány dílčí elementy cirkulace moci, jimiž jsou snížení dominance učitele a dosažení shody na definici situace mezi učitelem a žáky. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára. Moc v dialogickém vyučování. \textit{Pedagogická orientace}. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, 2015, roč.~25, č.~1, s.~32-62. ISSN~1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2015-1-32.
|