DOBROVOLNÁ, Alena. Using interactive boards and communication in teaching English at lower-secondary stage of elementary school, research results. In 2nd IRI International Educational Conference. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using interactive boards and communication in teaching English at lower-secondary stage of elementary school, research results
Název česky Využití interkativních tabulí a komunikace ve výuce angličtiny na 2. stupni základních škol, výzkumné výsledky
Autoři DOBROVOLNÁ, Alena.
Vydání 2nd IRI International Educational Conference, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Interaktivní tabule; pozorování; typy interakce; řečové dovednosti; komunikace; komunikační kompetence; příležitosti ke komunikaci; žák; učitel
Klíčová slova anglicky Interactive whiteboard; observation; types of interaction; language skills; communication; communicative competence; opportunities for communication; learner; teacher
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D., učo 24252. Změněno: 15. 3. 2015 10:30.
Anotace
In last decades there has been an enormous increase in using technology in education. New modern devices developed for different spheres have found their usage in schools and very often have been still raising lots of controversial opinions and questions. Probably the most discussed one is if technology helps to improve the quality of educational process. If so, in what ways? Many Czech schools have spent large sums of money for equipping their classrooms with interactive boards. Can these help in teaching English and developing the learners’ communicative competence to fulfil the goal stated in the Framework Educational Programme (2007)? The contribution brings the first results of the research. It describes the process and results of the research on using interactive boards in teaching English at lower-secondary stage of elementary schools. The research focused on ways of using this modern device, on types of interaction and mainly tried to find out whether there is sufficient space for developing communicative competence.
Anotace česky
V posledních dekádách byl zaznamenán enormní nárůst využití moderních technologií ve vyučování. Nové moderní prostředky, původně určené pro jiné sféry, si našly své místo ve školách a velmi často jsou zdrojem kontroverzních názorů a otázek.Pravděpodobně tou nejčastěji diskutovanou je, zda technologie pomáhají zlepšovat kvalitu vzdělávacího procesu. Pokud ano, jak? Mnoho čeckých škol vynakládá velké finanční částky na vybavení svých učeben interaktivními tabulemi.Mohoou tyto pomoci při výuce angličtiny a v rozvoji žákovské komunikační kompetence tak, aby byl naplněn cíl stanovený Rámcovým vzdělávacím programem(2007)? Příspěvek přináší první výsledky výzkumu, popisuje proces a výseldky výzkumu využití interaktivních tabulí v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Výzkum je zaměřený na způsoby využití tohoto moderního média, na typy interakcí a zejména se pokouší zjistit, zda je kladen dostatečný prostor pro rozvoj komunikační kompetence žáků.
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 01:18