2014
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
JŮVA, VladimírZákladní údaje
Originální název
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Název česky
K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Název anglicky
Contribution to the theoretical background of museum pedagogy
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studia Historica Nitriensia, Nitra, Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, 2014, 1338-7219
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/14:00079539
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky
muzejní pedagogika; muzejní edukace; teoretická východiska muzejní pedagogiky; výzkum muzejní edukace
Klíčová slova anglicky
museum pedagogy; museum education; theoretical foundations of museum pedagogy; research of museum education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 14:43, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Cílem statě je shrnout vybraná teoretická východiska muzejní pedagogiky a zdůraznit význam systematického empirického výzkumu muzejní edukace. Tento výzkum je nutný pro další teoretický a praktický rozvoj muzejní edukace. Zároveň poskytuje objektivní a potřebná data, která mohou muzeím sloužit jako významné argumenty pro donátory muzejněpedagogických služeb i komplexní muzejní práce.
Anglicky
The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.