J 2014

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

JŮVA, Vladimír

Základní údaje

Originální název

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

Název česky

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

Název anglicky

Contribution to the theoretical background of museum pedagogy

Autoři

JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studia Historica Nitriensia, Nitra, Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, 2014, 1338-7219

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/14:00079539

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

Klíčová slova česky

muzejní pedagogika; muzejní edukace; teoretická východiska muzejní pedagogiky; výzkum muzejní edukace

Klíčová slova anglicky

museum pedagogy; museum education; theoretical foundations of museum pedagogy; research of museum education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 14:43, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

Cílem statě je shrnout vybraná teoretická východiska muzejní pedagogiky a zdůraznit význam systematického empirického výzkumu muzejní edukace. Tento výzkum je nutný pro další teoretický a praktický rozvoj muzejní edukace. Zároveň poskytuje objektivní a potřebná data, která mohou muzeím sloužit jako významné argumenty pro donátory muzejněpedagogických služeb i komplexní muzejní práce.

Anglicky

The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.