C 2013

Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů

VACULÍKOVÁ, Pavlína, Alena SKOTÁKOVÁ, Lenka SVOBODOVÁ a Dagmar ŠIMBEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů

Název anglicky

Relationship of physical education teachers of primary schools for teaching combatives

Autoři

VACULÍKOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dagmar ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Společenský význam gymnastiky, tance a úpolů, od s. 84-95, 12 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14510/13:00079564

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-6290-0

Klíčová slova česky

učitel tělesná výchova úpoly sebeobrana

Klíčová slova anglicky

teacher physical education combatives self-defense

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 13:16, Mgr. Radka Nevařilová

Anotace

V originále

Už několik desetiletí můžeme pozorovat jisté obavy učitelů zařazovat širokou škálu úpolových aktivit do školní tělesné výchovy. Zařazování úpolů do vzdělávacího procesu je často problematické a ze zkušeností plyne, že učitelé nedostatečně znají problematiku úpolů. Předpokládali jsem, že to může být i zkresleným pohledem na konkretizaci učiva v učebních osnovách. I Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2003) jmenuje obsah úpolů velmi nespecificky. Autoři této studie dlouhodobě sledují stav výuky na základních školách. Nejdříve se zajímali o skutečný stav výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji a dále s pomocí svých studentů v Jihočeském a Olomouckém kraji. Ve zmíněné kapitole jsou porovnána data z těchto tří krajů.

Anglicky

For decades, we can observe some concerns teachers assign a wide range of combat activities in school physical education. Spool combatives in education is often difficult and the experience shows that teachers insufficiently known issues combatives. I assumed it might be a distorted view of the specification of the curriculum in the curriculum. Framework Educational Programme for Basic Education (2003) combatives name contains very specific. The authors continuously monitors the status of teaching in primary schools. First, interested in the actual state of teaching combatives in selected primary schools in the South Region and with the help of his students in the South and the Olomouc region. In that chapter are compared the data from these three regions.

Návaznosti

CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU
Název: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Akronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu, 2.4 Partnerství a sítě