2013
Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů
VACULÍKOVÁ, Pavlína, Alena SKOTÁKOVÁ, Lenka SVOBODOVÁ a Dagmar ŠIMBEROVÁZákladní údaje
Originální název
Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů
Název anglicky
Relationship of physical education teachers of primary schools for teaching combatives
Autoři
VACULÍKOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Dagmar ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, Společenský význam gymnastiky, tance a úpolů, od s. 84-95, 12 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14510/13:00079564
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-6290-0
Klíčová slova česky
učitel tělesná výchova úpoly sebeobrana
Klíčová slova anglicky
teacher physical education combatives self-defense
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 13:16, Mgr. Radka Nevařilová
V originále
Už několik desetiletí můžeme pozorovat jisté obavy učitelů zařazovat širokou škálu úpolových aktivit do školní tělesné výchovy. Zařazování úpolů do vzdělávacího procesu je často problematické a ze zkušeností plyne, že učitelé nedostatečně znají problematiku úpolů. Předpokládali jsem, že to může být i zkresleným pohledem na konkretizaci učiva v učebních osnovách. I Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2003) jmenuje obsah úpolů velmi nespecificky. Autoři této studie dlouhodobě sledují stav výuky na základních školách. Nejdříve se zajímali o skutečný stav výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji a dále s pomocí svých studentů v Jihočeském a Olomouckém kraji. Ve zmíněné kapitole jsou porovnána data z těchto tří krajů.
Anglicky
For decades, we can observe some concerns teachers assign a wide range of combat activities in school physical education. Spool combatives in education is often difficult and the experience shows that teachers insufficiently known issues combatives. I assumed it might be a distorted view of the specification of the curriculum in the curriculum. Framework Educational Programme for Basic Education (2003) combatives name contains very specific. The authors continuously monitors the status of teaching in primary schools. First, interested in the actual state of teaching combatives in selected primary schools in the South Region and with the help of his students in the South and the Olomouc region. In that chapter are compared the data from these three regions.
Návaznosti
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU |
|